treść strony
  • Erasmus+

  • Szkolnictwo wyższe
    Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji

wróc do poprzedniej strony

Czwartek, 6 LUT 2025

Budowanie potencjału w szkolnictwie wyższym

Erasmus+

Cel i forma:

  • Zgłoszenie

    (Część) 1 lub 2: wniosek może złożyć każda instytucja szkolnictwa wyższego, stowarzyszenie bądź organizacja działająca na rzecz szkolnictwa wyższego ustanowione w państwie członkowskim UE lub państwie trzecim stowarzyszonym z programem lub uprawnionym państwie trzecim niestowarzyszonym z programem. 
    Organizacja składa wniosek w imieniu wszystkich podmiotów zaangażowanych w dany projekt. 
    Dodatkowo w ramach aspektu 3 wnioskować mogą prawnie uznane krajowe lub międzynarodowe organizacje rektorów, nauczycieli lub studentów ustanowione w państwie członkowskim UE lub państwie trzecim stowarzyszonym z programem lub uprawnionym państwie trzecim niestowarzyszonym z programem. 
    W roku 2023 została otwarta w ramach tej części specjalna opcja mająca na celu wzmocnienia potencjału Ukrainy do nauczania cyfrowego. 
    Wniosek składany jest do Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury za pośrednictwem Funding & Tender Opportunities Portal (F&TP).

  • Twój profit
    czyli co zyskasz

    • Zmodernizowane uczelnie, które nie tylko przekazują wiedzę, ale także pracują na rzecz rozwoju ekonomiczno-społecznego poprzez przenoszenie wyników nauczania i badań do społeczności/kraju.
    • Lepszy dostęp do szkolnictwa wyższego i jego lepsza jakość, w szczególności dla osób o mniejszych szansach i w najbiedniejszych krajach w poszczególnych regionach.
    • Zarządzanie w celu efektywnego i skutecznego kształtowania i wdrażania polityki w sektorze szkolnictwa wyższego.
    • Integracja regionalna i ustanowienie porównywalnych narzędzi uznawania i zapewniania jakości wspierających współpracę akademicką, mobilność studentów, pracowników i naukowców.
    • Silniejsze powiązania i współpraca z sektorem prywatnym wspierające innowacje i przedsiębiorczość.
    • Zbliżenie świata akademickiego i rynku pracy, zwiększanie zdolności do zatrudniania absolwentów.
    • Lepsza inicjatywność i przedsiębiorczość studentów.
    • Zwiększenie kompetencji cyfrowych studentów i kadry.
    • Większy potencjał i profesjonalizm do pracy na szczeblu międzynarodowym: lepsze kompetencje w zakresie zarządzania i strategie umiędzynarodowienia szkolnictwa wyższego.
    • Lepsza jakość przygotowania, wdrażania, monitorowania i kontynuacji projektów międzynarodowych.
  • Forma
    czyli jak to przebiega

    Projekty Budowania potencjału w szkolnictwie wyższym mogą być realizowane jako:

    • projekty krajowe, tj. projekty obejmujące instytucje jedynie z jednego kraju trzeciego niestowarzyszonego z programem Erasmus+;
    • projekty wielonarodowe w obrębie jednego regionu;
    • projekty wielonarodowe obejmujące więcej niż jeden region, w których uczestniczy przynajmniej jeden kraj z każdego kwalifikowalnego regionu.
  • Czas trwania wyjazdu

    Nie dotyczy

Wymagania i formalności:

  • Warunek uczestnictwa

    Każda uczestnicząca organizacja musi być ustanowiona w państwie członkowskim UE lub państwie trzecim stowarzyszonym z programem lub uprawnionym państwie trzecim niestowarzyszonym z programem.
    Liczba instytucji uczestniczących w projekcie zależy od części, w ramach której składany jest wniosek. 
    Informacje o tym, które kraje nie mogą wnioskować lub uczestniczyć w poszczególnych akcjach programu Erasmus+ w jego konkretnej edycji, znajdują się w Przewodniku po programie. 

  • Wsparcie finansowe
    które otrzymasz po
    zakwalifikowaniu się

    Dofinansowanie stanowi ryczałt, którego wartość zależy od typu działania:
    Część 1: 200 000 euro – 400 000 euro.
    Część 2: 400 000 euro – 800 000 euro. 
    Część 3: 800 000 euro – 1 000 000 euro.

  • Czas trwania
    całego projektu

    Okres realizacji projektu uzależniony jest od typu projektu: 
    Część 1 i 2: 24 lub 36 miesięcy. 
    Część 3: 36 lub 48 miesięcy.

Termin składania wniosków:

6 lutego 2025 r., godz. 17:00

dowiedz się więcej na stronie:

przejdź do strony
Strona główna