Przyjmowanie zgłoszeń o naruszeniach w FRSE

treść strony
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) informuje o możliwości zgłaszania informacji o naruszeniach.

Zgłoszenia o podejrzeniu lub występowaniu naruszenia w FRSE można dokonać:

  1. pocztą elektroniczną na adres: sygnalista@frse.org.pl;
  2. listownie, kierowane na Dyrektora Generalnego FRSE, na adres: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, al. Jerozolimskie 142A, 02-305 Warszawa, z dopiskiem „do rąk własnych”.

Zgłoszenia podlegają ochronie przed dostępem osób nieuprawnionych. Dane pozwalające na identyfikację sygnalisty będą chronione. Możliwe jest zgłaszanie naruszeń w sposób anonimowy. 

Jeżeli sygnalista chce dokonać zgłoszenia w sposób anonimowy, zgłoszenia kierowane:

  • na adres poczty elektronicznej: powinny być wysyłane z adresu poczty elektronicznej, który nie zawiera danych identyfikujących sygnalistę (np. imię, nazwisko, domena z nazwą firmy). Zaleca się założenie przez sygnalistę adresu poczty elektronicznej uniemożliwiającego identyfikację nadawcy, ale jednocześnie pozwalającego na prowadzenie z sygnalistą dalszej zanonimizowanej korespondencji w celu wyjaśnienia okoliczności naruszenia;
  • listownie: powinny być wysłane niepodpisane, koperta nie powinna wskazywać adresu korespondencyjnego nadawcy. Brak adresu do korespondencji skutkował będzie brakiem komunikacji z sygnalistą.

W przypadku zgłoszeń, które nie będą zawierały informacji pozwalających na weryfikację zgłoszenia, oraz braku kontaktu z sygnalistą istnieje ryzyko, że takie zgłoszenie nie będzie mogło być rozpatrzone.