Poznaj pracę Zespołu Analityczno-Badawczego FRSE

treść strony
  • Z najnowszego raportu FRSE

    Erasmus+ i cyfryzacja

     

    dowiesz się, jak przebiega transformacja cyfrowa
    w organizacjach beneficjentów programu Erasmus+.

    Zajrzyj do Czytelni!
  • Transformacja cyfrowa
    dzięki programowi Erasmus+

    W jaki sposób program może wpływać
    na transformację cyfrową organizacji
    beneficjentów oraz rozwój ich pracowników?

    Więcej o badaniu
  • Staże i praktyki zagraniczne
    Erasmus+ VET a poprawa
    jakości edukacji zawodowej

    Jak mobilności osób uczących się
    wpływają na zmiany instytucjonalne
    i systemowe w edukacji
    w Europie Środkowo-Wschodniej?

    Więcej o badaniu
  • Cyfryzacja w projektach
    partnerstw strategicznych

    Badanie dotyczy projektów Erasmus+ z obszaru

    edukacji zawodowej, których celem była

    transformacja cyfrowa na poziomie organizacji.

    Więcej o badaniu

Badania

Zespół Analityczno-Badawczy realizuje badania edukacyjne dotyczące projektów dofinansowanych przez FRSE, w szczególności ze środków programu Erasmus+. Obszar analiz obejmuje wszystkie sektory programu, głównie akcje zdecentralizowane, obsługiwane na poziomie krajowym. Prowadzone badania uwzględniają zarówno instytucje beneficjentów, jak i uczestników projektów.

Ostatnie ustalenia badań

Badanie ścieżek edukacyjnych i zawodowych uczestników programu Erasmus+ jest prowadzone przez FRSE cyklicznie od 2017 roku. Analizujemy m.in. wybory zawodowe absolwentów uczelni, kwestie dotyczące zdobycia przez nich pierwszej stałej pracy, a także zagadnienia związane z dalszym kształceniem – zarówno kontynuacją studiów, jak i udziałem w edukacji pozaformalnej oraz nieformalnej.

Podsumowanie
Siedmiu na dziesięciu respondentów (73%) wskazało, że uczestnictwo w programie Erasmus+ pomogło im w zdobyciu pierwszej stałej pracy. Doświadczenie zdobyte w ramach mobilności jest przez większość badanych absolwentów uznawane za czynnik podnoszący ich szanse na rynku pracy. Zdaniem zdecydowanej większości badanych (około trzech czwartych), którzy ukończyli kierunki techniczne, ekonomiczne i społeczne lub prawne, zrealizowane mobilności edukacyjne pomogły im w uzyskaniu pierwszej pracy. Z takim stwierdzeniem zgodziła się nieco mniejsza grupa (około dwóch trzecich) absolwentów kierunków filologicznych, matematycznych, informatycznych lub przyrodniczych oraz humanistycznych. Najniższy wpływ udziału w programie Erasmus+ na początek swojej kariery zawodowej widzieli absolwenci studiów medycznych. Przedstawione dane pochodzą z lat 2018-2020.

  • Erasmus+ 2014-2020

  • Erasmus+ 2021-2027

  • Mapa przedstawia najważniejsze dane liczbowe dotyczące programu Erasmus+ w perspektywie 2014-2020 z podziałem na województwa i powiaty. Po kliknięciu na wybrane województwo/powiat wyświetlane będą dane tylko dla tego województwa/powiatu.

    Liczba projektów i dofinansowanie dotyczy polskiej NA i odpowiada rozliczeniom końcowym zamkniętych projektów bądź aktualnie obowiązującym wersjom umów dla projektów będących w toku.

    Zrealizowane wyjazdy i przyjazdy dotyczą wszystkich projektów, w których krajem wysyłającym lub przyjmującym jest Polska, finansowanych przez polską NA oraz przez NA z innych krajów. Po kliknięciu na wybrane województwo/powiat wyświetlane będą wyjazdy i przyjazdy z/do wybranego województwa/powiatu.

    Poszczególne sektory programu Erasmus+ oznaczone są skrótami stosowanymi w perspektywie 2014-2020:

    AE – edukacja dorosłych
    VET – kształcenie i szkolenie zawodowe
    HE – szkolnictwo wyższe
    SE – edukacja szkolna
    Y – edukacja młodzieży

    Mapa przedstawia dane wg stanu na dzień 31.10.2024.