Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Data publikacji: 03.07.2025 r.
Zespół Analityczno-Badawczy Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji rozpoczął rekrutację uczestników do badania Campus International 2025. Celem jest sprawdzenie tego, jak międzynarodowe stypendia wpływają na umiejętności i postawy studentów.
Studiujesz? Daj się zbadać!
Badanie składa się z trzech ankiet. Wypełnienie pierwszej zajmie kilka minut. Należy w niej podać kilka informacji dotyczących studiów oraz adres e-mail. Następnie, w ciągu najbliższych kilku miesięcy, wysłane zostanie zaproszenie do wypełnienia kolejnych dwóch kwestionariuszy. Zadanie to nie zajmie więcej niż 15 minut.
Badanie ma charakter panelowy i obejmuje studentów uczestniczących w mobilnościach oferowanych przez program, osoby planujące tego rodzaju wyjazdy oraz grupę kontrolną, która nie bierze udziału w takich inicjatywach.
Celem badania jest ocena tego, ile studenci szkół wyższych zyskują dzięki udziałowi w mobilnościach międzynarodowych realizowanych w ramach programu Erasmus+. Rezultaty analizy posłużą do udoskonalenia programów wymiany i lepszego dostosowania ich do potrzeb rynku pracy.
Analiza porównawcza wyników pomiędzy poszczególnymi grupami umożliwi określenie tego, w jakim stopniu udział w programie Erasmus+ przyczynia się do rozwoju kompetencji oraz cech psychologicznych studentów. Wskaże również, czy ci, którzy zostają w kraju, mają szansę rozwijać się równie szybko, a także czy stypendyści już przed mobilnością wyróżniają się na tle rówieśników.
Badanie zostanie przeprowadzone w 16 krajach europejskich, a jego koordynatorem jest Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej (DAAD). Raport z pierwszej edycji badania (w języku angielskim) można znaleźć TUTAJ.
Zachęcamy do udziału w badaniu, a także do rozpowszechniania informacji o nim wśród znajomych.