Impact of Erasmus+ on the Adult Education Sector in Poland
Niniejszy raport stanowi polskie podsumowanie badania przeprowadzonego w ramach międzynarodowej sieci „Research-based Impact Analysis of Erasmus+ Adult Education Programme” (R
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Study report on the activities undertaken by Polish organisations in 2018–2020
seria wydawnicza
autor / redaktor
rok wydania
2020
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
76
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
język
angielski
ISBN / ISSN
978-83-66515-09-3
The main aim of the research presented in this report was to verify why Polish organisations decide to host team volunteering projects within ESC. The research also allowed for identification of advantages of such projects, for both volunteers and hosting institutions, as well as potential difficulties that might occur over the course of such initiatives. Polish organisations and international volunteers who carried out team volunteering projects in Poland as part of the European Solidarity Corps collected data presented in this report. The data collected for the Foundation for the Development of the Educational System (FRSE) show that 25 projects of this type were funded, including four that combined individual and team volunteering activities. At the time of conducting the study, 10 projects were completed and 15 were at the stage of recruiting volunteers.
Citation: Jeżowski, M. and Jastrzębska-Żebrowska, J. (2020). Volunteering team projects under the European Solidarity Corps. Study report on the activities undertaken by Polish organisations in 2018–2020, Warsaw: Foundation for the Development of the Education System
Niniejszy raport stanowi polskie podsumowanie badania przeprowadzonego w ramach międzynarodowej sieci „Research-based Impact Analysis of Erasmus+ Adult Education Programme” (R
Report on the impact of Erasmus+ on the digital transformation of the beneficiaries of this programme.
Raport z badania wpływu Erasmusa+ na transformację cyfrową organizacji beneficjentów tego programu.
Raport opisuje sposób funkcjonowania polskich instytucji w inicjatywie Uniwersytetów Europejskich.
Raport z badania jakościowego projektów partnerskich Erasmus+ w sektorze Edukacja szkolna.
This report is the result of the survey of participants in volunteering abroad schemes.
Raport z badania uczestników projektów wolontariatu zagranicznego.
The tracer study on educational and vocational paths of Erasmus+ programme participants.
Raport z badania edukacyjnych i zawodowych wyborów uczestników programu Erasmus+.
Wyniki badania projektów Erasmus+ Młodzież przeprowadzonego w ramach sieci badawczej RAY.
Raport przedstawia opinie dyrektorów polskich szkół na temat realizacji projektów międzynarodowych w ich placówkach.
Raport podsumowuje wyniki dwóch badań dotyczących współpracy polskich przedsiębiorstw z sektorem edukacji.
Report on experiences of Erasmus students in Poland during the COVID-19 pandemic.
Raport na temat wsparcia instytucjonalnego zapewnionego podczas pandemii COVID-19 studentom zagranicznym w Polsce.
Results of the first eTwinning
user survey on online teaching
during the COVID-19 pandemic.
Wyniki pierwszego badania użytkowników platformy eTwinning na temat nauczania zdalnego w czasie pandemii COVID-19.
Between 2014 and 2019, Polish institutions submitted 360 applications for funding to the National Agency of the Erasmus+ Programme, and support amounting to nearly EUR 26 million was gran
The report discusses the role of school project coordinators in international cooperation of Polish education institutions.
Analysis of long-term activities
undertaken by international volunteers
in Polish schools and kindergartens.
Polskie szkoły i przedszkola coraz częściej goszczą zagranicznych wolontariuszy w ramach projektów Wolontariatu Erasmus+ (obecnie Europejskiego Korpusu Solidarności).