European Universities in Poland
Publikacja omawia pierwsze efekty działania Uniwersytetów Europejskich w obszarach: rozwoju innowacyjności, transformacji cyfrowej czy wdrażania elastycznych ścieżek kształcenia.&a
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
seria wydawnicza
autor / redaktor
rok wydania
2022
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
200
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
POLSKI
ISBN / ISSN
978-83-66515-72-7
Celem tej książki było zbadanie, w jaki sposób kompetencje 4.0 ułatwiły liderom projektów Erasmus+ realizowanie, zarządzanie i zapewnianie trwałości inicjatywom opartym na transnarodowej współpracy w czasie pandemii COVID-19. Część teoretyczna opisuje proces tworzenia modelu kompetencji liderów, który następnie został wykorzystany w badaniu. Na podstawie przeglądu literatury przedmiotu i analiz bibliometrycznych została określona definicja kompetencji 4.0 w ujęciu czwartej rewolucji przemysłowej. Opisano także, w jaki sposób program Erasmus+ przyczynia się do rozwoju kompetencji jego uczestników. W części empirycznej zostały przedstawione wyniki badania przeprowadzonego w Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w 2020 r. Wykorzystano w nim kwestionariusz internetowy, który wypełniło 990 liderów projektów Erasmus+ z całej Polski. Na podstawie danych przeanalizowano zależności pomiędzy poziomami kompetencji 4.0 zadeklarowanymi przez respondentów a trwałością projektów edukacyjnych. Ostatnia część skupia się na przedstawieniu rekomendacji możliwych do wykorzystania w ramach projektowania polityk publicznych.
The purpose of this book was to investigate how competences 4.0 have supported Erasmus+ project leaders in realisation, management and sustainability of transnational educational initiatives during the COVID-19 pandemic. The theoretical part describes the process of creating the leadership competence model, which was then used in the study. Based on a literature review and bibliometric analyses, the definition of competences 4.0 in terms of the fourth industrial revolution was provided. There also has been described how the Erasmus+ Programme contributed to the competence development of its participants. The empirical part presents the results of a survey conducted by the Foundation for the Development of the Education System in 2020. It was based on an online questionnaire, which was completed by 990 Erasmus+ project leaders from Poland. Upon the data collected, the relationships between the 4.0 competency levels declared by the respondents and the sustainability of educational projects were analysed. The last part focuses on recommendations that can be implemented into public policy and practice.
Publikacja omawia pierwsze efekty działania Uniwersytetów Europejskich w obszarach: rozwoju innowacyjności, transformacji cyfrowej czy wdrażania elastycznych ścieżek kształcenia.&a
The publication about children and youth online safety
The subject of this publication is in-service teacher education.
The subject of this publication is initial teacher education.
Jak wygląda kształcenie zawodowe w Polsce z perspektywy systemu edukacji i rynku pracy?
Zbiór artykułów naukowych poświęconych edukacji włączającej, czyli czołowemu paradygmatowi pedagogiki specjalnej.
W publikacji poruszona została kwestia kreatywności, czyli jednej z kompetencji kluczowych.
W publikacji przedstawiono zarówno zagrożenia, jak i możliwości związane z internetem.
Publikacja poświęcona jest problematyce kształtowania kompetencji przedsiębiorczych w edukacji.
The authors of this volume present the premises for teacher leadership in education law.
Analiza najbardziej aktualnych zagadnień z obszaru edukacji dorosłych.
Publikacja zawiera artykuły gości specjalnych I Kongresu Rozwoju Systemu Edukacji oraz materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Szkoła w świecie zmian i nowych technologii"
Autorzy książki pokazują, że przywództwo nauczycieli ma swoje przesłanki w prawie oświatowym.
This book grew out of the Teacher Education Policy in Europe Network annual conference which in 2016 was organised in Malta.