Uczenie (się) w ponowoczesności
Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek akademickich języka angielskiego specjalistycznego
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
seria wydawnicza
rok wydania
2022
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
180
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
POLSKI
ISBN / ISSN
978-83-65591-42-5
Znajomość języka obcego to okno na świat. Dzięki temu, że możemy rozmawiać z przedstawicielami innych kultur, lepiej rozumiemy, jak patrzą na życie i reguły w nim panujące. Czy jednak używanie wspólnej mowy eliminuje konteksty, w których na powrót stałaby się ona obca dla użytkowników? Autorzy tej publikacji przekonują, że podczas dłuższych pobytów w kraju nieanglojęzycznym znajomość języka angielskiego nie wystarczy, by na co dzień swobodnie funkcjonować w nowym otoczeniu. Najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest uczenie się języka kraju goszczącego. W dłuższej perspektywie nowa umiejętność sprawi, że lokalna kultura stanie się bliższa, a kontakty z mieszkańcami bardziej otwarte i satysfakcjonujące. Obcokrajowcy będą mogli budować głębsze relacje, kreować własną pozycję w społeczności przyjmującej, a zarazem zdobywać unikalne doświadczenie wzbogacające osobiste zasoby kulturowo-językowe.
Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek akademickich języka angielskiego specjalistycznego
The influence of society, economy and culture on the educational choices of women and men.
Wpływ społeczeństwa, ekonomii i kultury na wybory edukacyjne kobiet i mężczyzn.
Publikacja na temat edukacji całożyciowej (lifelong learning) w Polsce.
During longer stays in a non-English-speaking country, the knowledge of English is not enough to function successfully in a new environment on a daily basis.
Publikacja na temat edukacji całożyciowej (lifelong learning) w Polsce.
The aim of this publication is to analyse the education process of language for specific purposes teachers in Poland.
Analiza procesu kształcenia nauczycieli języków specjalistycznych w Polsce.