Uczenie (się) w ponowoczesności
Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek akademickich języka angielskiego specjalistycznego
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
How society, economy, and culture influence educational choices of women and men in Poland
seria wydawnicza
autor / redaktor
rok wydania
2024
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
326
hasła przedmiotowe
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
POLSKI
ISBN / ISSN
978-83-67587-14-3
No until the turn of the 20th century did women gain the right to a free higher education for the first time in the history of Western civilisations. Yet, it only took them one century to move from a marginal position to the centre of the education system and even dominate it. This was contributed by a combination of various social, economic and institutional factors. The educational expansion of women has not, however, occurred in all fields of education – still, they tend to omit pathways of which mathematics is an essential component. This publication describes the processes that account for the shift in educational attainment between women and men and the stability in their educational choices.
Citation: Zawistowska, A. (2024). Gender gap in education. How society, economy, and culture influence educational choices of women and men in Poland. Warsaw: FRSE Publishing. https://doi.org/10.47050/67587143
Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek akademickich języka angielskiego specjalistycznego
Wpływ społeczeństwa, ekonomii i kultury na wybory edukacyjne kobiet i mężczyzn.
Publikacja na temat edukacji całożyciowej (lifelong learning) w Polsce.
During longer stays in a non-English-speaking country, the knowledge of English is not enough to function successfully in a new environment on a daily basis.
Publikacja na temat edukacji całożyciowej (lifelong learning) w Polsce.
The aim of this publication is to analyse the education process of language for specific purposes teachers in Poland.
Analiza procesu kształcenia nauczycieli języków specjalistycznych w Polsce.
Podczas dłuższych pobytów w kraju nieanglojęzycznym znajomość języka angielskiego nie wystarczy, by na co dzień swobodnie funkcjonować w nowym otoczeniu.