Recommended annual instruction time in full-time compulsory education in Europe 2024/2025
Czas przeznaczony na nauczanie poszczególnych przedmiotów w szkolnictwie obowiązkowym w Europie 2024/25
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
seria wydawnicza
rok wydania
2025
miejsce wydania
Luxembourg
liczba stron
234
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Publications Office of the European Union
język
ANGIELSKI
ISBN / ISSN
978-92-9488-728-3
Trzecia edycja raportu Eurydice Kluczowe dane dotyczące wczesnej edukacji i opieki w Europie zawiera szczegółowe informacje i przykłady rozwiązań stosowanych w europejskich krajach w dziedzinie edukacji najmłodszych. Raport ma służyć przede wszystkim jako źródło danych dla twórców polityki edukacyjnej, decydentów, badaczy oraz rodziców, wspierające proces tworzenia dostępnych, włączających systemów wczesnej edukacji i opieki, które oferują wysokiej jakości usługi.
Pierwsza część raportu zawiera wskaźniki dotyczące dostępu do edukacji i opieki nad dziećmi, modeli zarządzania placówkami, finansowania usług opiekuńczych i edukacyjnych oraz ich kształtu. W porównaniu do poprzedniego wydania z roku 2019, w raporcie uwzględniono nowe wskaźniki, które dotyczą włączania, finansowania, warunków pracy i wynagrodzeń personelu. W części poświęconej programom nauczania omówiono elementy edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju, higienę i bezpieczeństwo cyfrowe oraz naukę języków obcych, zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami najmłodszych oraz oczekiwaniami rodziców i opiekunów.
Druga część raportu przedstawia dane w układzie krajowym, z odrębnym opisem głównych cech każdego systemu, w tym wykresy prezentujące struktury systemów ułatwiające porównanie rozwiązań stosowanych w różnych krajach. Raport dostarcza dane i opisy dla 37 krajów europejskich: 27 państw członkowskich UE oraz Albanii, Bośni i Hercegowiny, Szwajcarii, Islandii, Liechtensteinu, Czarnogóry, Macedonii Północnej, Norwegii, Serbii i Turcji.
Cytowanie: European Commission / EACEA / Eurydice (2025), Key data on early childhood education and care in Europe – 2025. Eurydice report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Czas przeznaczony na nauczanie poszczególnych przedmiotów w szkolnictwie obowiązkowym w Europie 2024/25
Tłumaczenie publikacji Promoting diversity and inclusion in schools in Europe
Tłumaczenie publikacji Key data on teaching languages at school in Europe – 2023 edition
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego w roku 2024. Raport z realizacji procesu bolońskiego
Zatwierdzanie efektów edukacji pozaformalnej i nieformalnego uczenia się w szkolnictwie wyższym w Europie
Uczenie się na rzecz zrównoważonego rozwoju w Europie: Budowanie kompetencji, wspieranie nauczycieli i szkół
Polskie wydanie opublikowanego jesienią 2022 roku raportu Informatics education at school in Europe
Szkolnictwo wyższe. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji szkoleń w Europie – 2023
Zapewnianie równych szans w edukacji. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Zawód nauczyciela. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Przedwczesne kończenie nauki. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Kompetencje cyfrowe w szkole. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie - 2023
Zarobki nauczycieli i dyrektorów szkół w Europie – 2021/22
Promowanie różnorodności i włączania w szkołach w Europie
Struktury europejskich systemów edukacji 2023/2024. Diagramy
Europejski kalendarz roku szkolnego 2023/2024
Daty rozpoczęcia roku akademickiego, terminy i czas trwania semestrów lub trymestrów
Tłumaczenie publikacji Increasing achievement and motivation in mathematics and science learning in schools
Czas przeznaczony na nauczanie poszczególnych przedmiotów w szkolnictwie obowiązkowym w Europie 2022/23