Uczenie się na rzecz zrównoważonego rozwoju w Europie: Budowanie kompetencji oraz wspieranie nauczycieli i szkół

treść strony

seria wydawnicza

rok wydania

2025

miejsce wydania

Warszawa

liczba stron

106

programy

Pozostałe informacje

wydawca

Wydawnictwo FRSE

język

POLSKI

ISBN / ISSN

978-83-67587-51-8

Raport prezentuje, w jaki sposób uczenie się na rzecz transformacji ekologicznej i zrównoważonego rozwoju jest realizowane w europejskich szkołach.  W przeprowadzonej na potrzeby raportu analizie podstaw programowych/ programów nauczania, sprawdzono które z kompetencji zdefiniowanych na podstawie Europejskich ram kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju GreenComp, są rozwijane w szkołach – w jakiej formie i w ramach jakich przedmiotów (Rozdział 1).  Przeanalizowano również rolę nauczycieli i kadry kierowniczej szkół w uczeniu na rzecz zrównoważonego rozwoju, w tym ich przygotowanie do tego zadania w procesie kształcenia oraz możliwości podjęcia rozwoju zawodowego i otrzymania rożnego rodzaju wsparcia w tym obszarze w trakcie kariery zawodowej (Rozdział 2). W raporcie omówiono również m.in. przykłady działań na rzecz zrównoważonego rozwoju angażujące całą społeczność szkolną, zapytano o wsparcie finansowe dla realizacji zadań w obszarze zrównoważonego rozwoju i monitorowanie działań ekologicznych przez kraje (Rozdział 3).

Tłumaczenie publikacji Learning for sustainability in Europe: Building competences and supporting teachers and schools

Cytowanie: Komisja Europejska/EACEA/Eurydice, 2024. Learning for sustainability in Europe: Building competences and supporting teachers and schools. Eurydice report. (Uczenie się na rzecz zrównoważonego rozwoju w Europie: Budowanie kompetencji oraz wspieranie nauczycieli i szkół. Raport Eurydice) Luksemburg: Urząd Publikacji Unii Europejskiej.

Czytaj pozostałe z tej serii