Uczenie (się) w ponowoczesności
Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek akademickich języka angielskiego specjalistycznego
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
seria wydawnicza
rok wydania
2022
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
180
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
English
ISBN / ISSN
978-83-66515-78-9
The command of a foreign language opens new vistas in a person’s life. Thanks to the fact that we are able to communicate with people from other cultures, we better understand the way they perceive life and its rules. The authors of this publication argue that during longer stays in a non-English-speaking country, the knowledge of English is not enough to function successfully in a new environment on a daily basis. The best solution in this situation is to learn the language of the host country. In the long run, the new skill will bring the local culture closer and make it possible to establish more open and rewarding contacts with local residents. Foreigners will be able to build deeper relationships, strengthen their own position in the host community, and at the same time gain a unique experience enriching their personal, cultural and linguistic resources.
Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek akademickich języka angielskiego specjalistycznego
The influence of society, economy and culture on the educational choices of women and men.
Wpływ społeczeństwa, ekonomii i kultury na wybory edukacyjne kobiet i mężczyzn.
Publikacja na temat edukacji całożyciowej (lifelong learning) w Polsce.
Publikacja na temat edukacji całożyciowej (lifelong learning) w Polsce.
The aim of this publication is to analyse the education process of language for specific purposes teachers in Poland.
Analiza procesu kształcenia nauczycieli języków specjalistycznych w Polsce.
Podczas dłuższych pobytów w kraju nieanglojęzycznym znajomość języka angielskiego nie wystarczy, by na co dzień swobodnie funkcjonować w nowym otoczeniu.