Europa dla Aktywnych 4/2024
Kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Kompetencje kluczowe w szkole. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie - 2023
seria wydawnicza
rok wydania
2023
miejsce wydania
Luxembourg
liczba stron
20
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Publications Office of the European
język
ANGIELSKI
ISBN / ISSN
978-92-9488-548-7
Raport zawiera wskaźniki przedstawiające stopień zapewnienia przez kraje UE warunków sprzyjających rozwojowi kompetencji kluczowych, w tym wsparcia dla międzyprzedmiotowego uczenia się i aktywnego udziału uczniów w podejmowaniu decyzji w szkole. Z opracowania wynika, że wsparcie dla podejścia międzyprzedmiotowego jest w Europie coraz bardziej powszechne, a większość systemów edukacji zachęca uczniów do aktywnego zaangażowania w działania samorządów i rad szkolnych, nawet jeśli w niektórych krajach wsparcie dla tego zaangażowania ogranicza się tylko do uczniów szkół średnich.
Cytowanie: European Commission / EACEA / Eurydice, 2023. Structural indicators for monitoring education and training systems in Europe – 2023: Key competences at school. Eurydice report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
Nauczyciel języków w dobie sztucznej inteligencji
Anglojęzyczna publikacja prezentująca polski system edukacji
Publikacja podsumowująca inicjatywy realizowane przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w 2023 roku.
Scenariusze zajęć z zakresu wellbeing do wykorzystania na lekcjach, podczas wyjazdów integracyjnych oraz w projektach.
Niniejszy raport stanowi polskie podsumowanie badania przeprowadzonego w ramach międzynarodowej sieci „Research-based Impact Analysis of Erasmus+ Adult Education Programme” (R
Tłumaczenie publikacji Promoting diversity and inclusion in schools in Europe
Przewodnik po sektorze Edukacja dorosłych w programie Erasmus+.
Publikacja na temat rozwijania postawy obywatelskiej.
Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek akademickich języka angielskiego specjalistycznego
Języki obce nauczane jako drugie | Język polski jako obcy
Kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
Publication about Polish high schools in European Univesities
Publikacja poświęcona partnerstwom typu Uniwersytet Europejski.
Zbiór opisów projektów partnerstw strategicznych Erasmus+ sektora Szkolnictwo wyższe w latach 2014–2020
Mistrzostwa Europy Młodych Profesjonalistów
The influence of society, economy and culture on the educational choices of women and men.
Report on the impact of Erasmus+ on the digital transformation of the beneficiaries of this programme.
Psychospołeczne aspekty uczenia się i nauczania języka obcego