Uczenie się na rzecz zrównoważonego rozwoju w Europie: Budowanie kompetencji oraz wspieranie nauczycieli i szkół
Tłumaczenie publikacji Learning for sustainability in Europe: Building competences and supporting teachers and schools
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Przegląd polityki młodzieżowej w krajach Partnerstwa Wschodniego i europejskich mechanizmów jej wspierania
seria wydawnicza
autor / redaktor
rok wydania
2018
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
96
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
język
polski
ISBN / ISSN
978-83-65591-55-5
Definicje pojęcia „młodzież” w poszczególnych krajach zarówno Unii Europejskiej, jak i Partnerstwa Wschodniego różnią się. Odmienne jest też podejście do realizacji polityki młodzieżowej. W publikacji przedstawiono zarys polityki młodzieżowej w każdym z krajów Partnerstwa Wschodniego, główne instytucje i organizacje odpowiedzialne za jej kształtowanie, a także poddano analizie jej finansowanie. Wszystkie kraje PW mogą w niepełnym wymiarze korzystać z programu Erasmus+, ale nie są państwami uczestniczącymi w programie w rozumieniu art. 24 rozporządzenia ustanawiającego program Erasmus+ i mogą być partnerami międzynarodowych projektów edukacyjnych oraz młodzieżowych.
Cytowanie: Polityka młodzieżowa w krajach Partnerstwa Wschodniego, Andriy Pavlovych, Mateusz Jeżowski, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2018.
Tłumaczenie publikacji Learning for sustainability in Europe: Building competences and supporting teachers and schools
Zbiór najciekawszych artykułów opracowanych przez Zespół EVET w 2025 roku
Relacja, rozwój i technologia w edukacji zawodowej
Kadra akademicka w Europie - 2025
Conference publication
Nauczanie przedsiębiorczości w szkołach w Europie – 2025
Kompendium projektów z sektora Szkolnictwo wyższe
Mieszane programy intensywne w Erasmusie+
Umiejętności podstawowe – wsparcie w nauce czytania, pisania, matematyki i przedmiotów ścisłych: zmiany w polityce edukacyjnej od 2020 r.
Zbiór tekstów podsumowujących ogólnopolską debatę na temat lifelong learning.
Kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
Nauczanie uczniów z doświadczeniem migracji
Polskie podsumowanie badania przeprowadzonego w ramach międzynarodowej sieci RIA-AE.
Publikacja podsumowująca inicjatywy realizowane przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w 2024 roku.
Kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
Raport Polskiego Biura Eurydice przedstawiający przykłady rozwiązań krajowych w zakresie organizacji i finansowania edukacji specjalnej w Europie
Raport ze spotkania Beneficjentów programów Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności
Czas przeznaczony na nauczanie poszczególnych przedmiotów w szkolnictwie obowiązkowym w Europie 2024/25
Indywidualizacja procesu nauczania
Publikacja prezentująca laureatów i nominacje w konkursach edukacyjnych Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w 2024 roku.