Promowanie różnorodności i włączania w szkołach w Europie
Tłumaczenie publikacji Promoting diversity and inclusion in schools in Europe
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
seria wydawnicza
rok wydania
2022
miejsce wydania
Luxembourg:
liczba stron
24
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Publications Office of the European Union
język
ANGIELSKI
ISBN / ISSN
978-92-9488-078-9
Rosyjska inwazja na Ukrainę stanowi poważne zagrożenie dla życia milionów ludzi, z których wielu zostało zmuszonych do opuszczenia swojego domu i poszukiwania ochrony w sąsiednich krajach europejskich. Kraje przyjmujące uchodźców są obecnie zobowiązane do zareagowania na tę sytuację poprzez zapewnienie uchodźcom z Ukrainy różnych środków wsparcia, aby ułatwić im szybką i udaną integrację w nowym społeczeństwie. Szkolnictwo wyższe jest krytycznym obszarem dla podejmowania tych działań, ponieważ wojna wywarła duży wpływ na pracowników szkolnictwa wyższego i studentów z Ukrainy.
Krótki raport Eurydice skupia się na kluczowych politykach i działaniach, opracowanych przez władze edukacyjne w całej Europie, mających na celu pomoc instytucjom szkolnictwa wyższego w integracji studentów-uchodźców z Ukrainy. Obejmują one najnowsze polityki i działania skierowane konkretnie do ukraińskich uchodźców, jak również do osób spoza Ukrainy, które studiowały w ukraińskich uczelniach w czasie inwazji rosyjskiej. Raport opiera się częściowo na ustaleniach poprzednich opracowań Eurydice dotyczących szkolnictwa wyższego, takich jak „Raport z realizacji procesu bolońskiego (2020)” i „Uchodźcy – dostęp do szkolnictwa wyższego w Europie: polityka i działania poszczególnych krajów (2019)”. Raport zawiera aktualne dane zebrane w krajach należących do sieci Eurydice (z wyjątkiem Węgier i Serbii). Rokiem odniesienia jest rok szkolny 2021/2022.
Cytowanie: European Commission / EACEA / Eurydice, 2022. Supporting refugee learners from Ukraine in higher education in Europe. Eurydice report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Tłumaczenie publikacji Promoting diversity and inclusion in schools in Europe
Tłumaczenie publikacji Key data on teaching languages at school in Europe – 2023 edition
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego w roku 2024. Raport z realizacji procesu bolońskiego
Zatwierdzanie efektów edukacji pozaformalnej i nieformalnego uczenia się w szkolnictwie wyższym w Europie
Uczenie się na rzecz zrównoważonego rozwoju w Europie: Budowanie kompetencji, wspieranie nauczycieli i szkół
Polskie wydanie opublikowanego jesienią 2022 roku raportu Informatics education at school in Europe
Szkolnictwo wyższe. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji szkoleń w Europie – 2023
Zapewnianie równych szans w edukacji. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Zawód nauczyciela. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Przedwczesne kończenie nauki. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Kompetencje cyfrowe w szkole. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie - 2023
Zarobki nauczycieli i dyrektorów szkół w Europie – 2021/22
Promowanie różnorodności i włączania w szkołach w Europie
Struktury europejskich systemów edukacji 2023/2024. Diagramy
Europejski kalendarz roku szkolnego 2023/2024
Daty rozpoczęcia roku akademickiego, terminy i czas trwania semestrów lub trymestrów
Tłumaczenie publikacji Increasing achievement and motivation in mathematics and science learning in schools
Czas przeznaczony na nauczanie poszczególnych przedmiotów w szkolnictwie obowiązkowym w Europie 2022/23
Tablica wyników mobilności studentów. Uwarunkowania studiowania za granicą 2022/23