Impact of Erasmus+ on the Adult Education Sector in Poland
Niniejszy raport stanowi polskie podsumowanie badania przeprowadzonego w ramach międzynarodowej sieci „Research-based Impact Analysis of Erasmus+ Adult Education Programme” (R
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Krajowy raport polskiej narodowej agencji programu Erasmus+
seria wydawnicza
autor / redaktor
rok wydania
2016
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
36
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
język
polski
ISBN / ISSN
978-83-64032-97-4
Wyniki badania RAY (Research-based analysis and monitoring of Erasmus+ Youth programme) pokazują, że długoterminowe projekty EVS mają znaczący wpływ na społeczności lokalne, w których są realizowane. 95,1 proc. koordynatorów takich projektów stwierdziło, że lokalna społeczność wykazała zainteresowanie realizowanymi przez nich działaniami. Ponadto 92,6 proc. koordynatorów projektów zadeklarowało, że projekt EVS był postrzegany przez lokalną społeczność jako wzbogacający, a ponad 91 proc. koordynatorów potwierdziło, że lokalna społeczność była zaangażowana w działania projektu. W oparciu o przedstawione powyżej rezultaty, niniejsze badanie miało na celu przeprowadzenie analizy jakościowej, która umożliwiła zbadanie wpływu długoterminowych projektów Wolontariatu Europejskiego na grupy docelowe organizacji goszczących oraz na społeczności lokalne, w których były realizowane.
Badanie realizowane wspólnie z partnerami z Węgier i Litwy pozwoliło również nakreślić obraz oczekiwań organizacji goszczących i wolontariuszy w odniesieniu do długoterminowych projektów Wolontariatu Europejskiego oraz zaobserwować, czy oczekiwania te zostały spełnione. Międzynarodowa analiza porównawcza została zawarta w raporcie międzynarodowym, a niniejszy raport przedstawia wyniki badania dla Polski. Badanie zostało sfinansowane w ramach budżetu współpracy Narodowych Agencji programu Erasmus+ (TCA).
Cytowanie: Jeżowski M., Wpływ projektów Wolontariatu Europejskiego na społeczności lokalne.Krajowy raport polskiej narodowej agencji programu Erasmus+, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2016.
Niniejszy raport stanowi polskie podsumowanie badania przeprowadzonego w ramach międzynarodowej sieci „Research-based Impact Analysis of Erasmus+ Adult Education Programme” (R
Report on the impact of Erasmus+ on the digital transformation of the beneficiaries of this programme.
Raport z badania wpływu Erasmusa+ na transformację cyfrową organizacji beneficjentów tego programu.
Raport opisuje sposób funkcjonowania polskich instytucji w inicjatywie Uniwersytetów Europejskich.
Raport z badania jakościowego projektów partnerskich Erasmus+ w sektorze Edukacja szkolna.
This report is the result of the survey of participants in volunteering abroad schemes.
Raport z badania uczestników projektów wolontariatu zagranicznego.
The tracer study on educational and vocational paths of Erasmus+ programme participants.
Raport z badania edukacyjnych i zawodowych wyborów uczestników programu Erasmus+.
Wyniki badania projektów Erasmus+ Młodzież przeprowadzonego w ramach sieci badawczej RAY.
Raport przedstawia opinie dyrektorów polskich szkół na temat realizacji projektów międzynarodowych w ich placówkach.
Raport podsumowuje wyniki dwóch badań dotyczących współpracy polskich przedsiębiorstw z sektorem edukacji.
Report on experiences of Erasmus students in Poland during the COVID-19 pandemic.
Raport na temat wsparcia instytucjonalnego zapewnionego podczas pandemii COVID-19 studentom zagranicznym w Polsce.
Results of the first eTwinning
user survey on online teaching
during the COVID-19 pandemic.
Wyniki pierwszego badania użytkowników platformy eTwinning na temat nauczania zdalnego w czasie pandemii COVID-19.
Between 2014 and 2019, Polish institutions submitted 360 applications for funding to the National Agency of the Erasmus+ Programme, and support amounting to nearly EUR 26 million was gran
The report discusses the role of school project coordinators in international cooperation of Polish education institutions.
The subject of the study discussed in this report were Polish organisations and international volunteers who carried out team volunteering projects in Poland.
Analysis of long-term activities
undertaken by international volunteers
in Polish schools and kindergartens.