Promowanie różnorodności i włączania w szkołach w Europie
Tłumaczenie publikacji Promoting diversity and inclusion in schools in Europe
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Struktury, polityka i osiągnięcia uczniów
seria wydawnicza
rok wydania
2021
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
330
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
POLSKI
ISBN / ISSN
978-83-66515-56-7
Autorzy raportu analizują cechy 42 systemów edukacji wraz z realizowaną w nich polityką edukacyjną z punktu widzenia zapewniania równych szans dla wszystkich dzieci i młodych ludzi objętych kształceniem w szkołach podstawowych i średnich w Europie. Analizie poddane są m. in. związki pomiędzy poszczególnymi cechami systemu, takimi jak np. zasady rekrutacji do szkół, z wynikami uzyskanymi przez uczniów z tych krajów w badaniach międzynarodowych PISA, PIRLS i TIMSS. Autorzy raportu próbują ustalić, które cechy systemu i jakie rodzaje strategii edukacyjnych można powiązać z wysokimi wynikami uczniów w wymienionych badaniach.
W raporcie znajdują się analizy dotyczące następujących cech systemu: korzystanie z wczesnej edukacji i opieki, poziom środków finansowych przeznaczonych na edukację, zróżnicowanie oferty edukacyjnej i funkcjonowanie różnych typów szkół na jednym poziomie kształcenia, wybór szkoły, zasady przyjmowania uczniów do szkół, wybór ścieżek kształcenia, powtarzanie klasy, zakres autonomii szkoły, ewaluacja pracy szkół i wsparcie dla tych pracujących w trudnych warunkach lub osiągających słabsze wyniki, pomoc dla uczniów ze słabymi wynikami w nauce oraz zapewnianie przez szkołę (lub nie) szerokiej oferty edukacyjnej.
Tłumaczenie publikacji Equity in school education in Europe
Cytowanie Komisja Europejska/EACEA/Eurydice (2020), Zapewnianie równych szans w edukacji szkolnej w Europie: Struktury, polityka i osiągnięcia uczniów. Raport Eurydice Luksemburg: Urząd Publikacji Unii Europejskiej.
Tłumaczenie publikacji Promoting diversity and inclusion in schools in Europe
Tłumaczenie publikacji Key data on teaching languages at school in Europe – 2023 edition
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego w roku 2024. Raport z realizacji procesu bolońskiego
Zatwierdzanie efektów edukacji pozaformalnej i nieformalnego uczenia się w szkolnictwie wyższym w Europie
Uczenie się na rzecz zrównoważonego rozwoju w Europie: Budowanie kompetencji, wspieranie nauczycieli i szkół
Polskie wydanie opublikowanego jesienią 2022 roku raportu Informatics education at school in Europe
Szkolnictwo wyższe. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji szkoleń w Europie – 2023
Zapewnianie równych szans w edukacji. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Zawód nauczyciela. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Przedwczesne kończenie nauki. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Kompetencje cyfrowe w szkole. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie - 2023
Zarobki nauczycieli i dyrektorów szkół w Europie – 2021/22
Promowanie różnorodności i włączania w szkołach w Europie
Struktury europejskich systemów edukacji 2023/2024. Diagramy
Europejski kalendarz roku szkolnego 2023/2024
Daty rozpoczęcia roku akademickiego, terminy i czas trwania semestrów lub trymestrów
Tłumaczenie publikacji Increasing achievement and motivation in mathematics and science learning in schools
Czas przeznaczony na nauczanie poszczególnych przedmiotów w szkolnictwie obowiązkowym w Europie 2022/23
Tablica wyników mobilności studentów. Uwarunkowania studiowania za granicą 2022/23